• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • +48 12 422 69 99
  • biuro@skozk.krakow.pl
  •   wersja podstawowa   wersja kontrastowa
  • O SKOZK
    • Cele
    • Skład
    • Historia
    • Sylwetki przewodniczących
    • Źródła finansowania
  • FORMULARZE WNIOSKÓW
    • Formularze wniosków
  • AKTY PRAWNE
    • Ustawa o NFRZK
    • Program i kierunki działania SKOZK
    • Zasady finansowania prac
    • Regulamin SKOZK
    • Regulamin informacji
  • LOGO
    • Logo
  • KONTAKT
    • Kontakt
herb-polski  Rola Prezydenta RP
herb-polski  Rola Sejmu i Senatu RP
Plan odnowy zabytków Krakowa
Sprawozdania finansowe
Sprawozdania merytoryczne
Informacje o zamówieniach publicznych z NFRZK - projekty kluczowe
Informacje o zamówieniach publicznych z NFRZK
Jak uzyskać dofinansowanie?
Wpłać na odnowę zabytków Krakowa
Archiwalne „Biuletyny SKOZK”
Informacje dla beneficjentów



Zasady finansowania prac 2011 2012 ARCHIWUM

<br />
<div style=”text-align: center”><strong>Zasady finansowania prac <br />
w obiektach zabytkowych ze środk&oacute;w<br />
Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa<br />
<br />
<br />
</strong></div>
przyjęte Uchwałą Nr 7/2010 Prezydium Społecznego Komitetu Odnowy Zabytk&oacute;w Krakowa z dnia 27 kwietnia 2010 roku ze zmianami wprowadzonymi Uchwałą Nr 10/2010 Prezydium Społecznego Komitetu Odnowy Zabytk&oacute;w Krakowa z dnia 15 czerwca 2010 roku, Uchwałą Nr 4/2011 Prezydium Społecznego Komitetu Odnowy Zabytk&oacute;w Krakowa z dnia 15 lutego 2011 roku oraz Uchwałą Nr 15/2011 Prezydium Społecznego Komitetu Odnowy Zabytk&oacute;w Krakowa z dnia 7 października 2011 roku<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&nbsp;&ndash; TEKST JEDNOLITY&nbsp; &ndash;<br />
&nbsp;</div>
<div style=”text-align: center”><strong>Rozdział I: Zasady og&oacute;lne<br />
</strong><br />
&sect; 1<br />
&nbsp;</div>
Dofinansowanie ze środk&oacute;w finansowych Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa, zwanego dalej &bdquo;Narodowym Funduszem&rdquo; przeznacza się na cele określone w ustawie z dnia 18 kwietnia 1985 r. o Narodowym Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa (Dz. U. Nr 21, poz. 90, zm. z 2009 r. Nr&nbsp;157, poz. 1241) zwanej dalej &bdquo;ustawą o Narodowym Funduszu&rdquo;. <br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 2<br />
&nbsp;</div>
1. Środki finansowe Narodowego Funduszu mogą być dysponowane przez jego ustawowego dysponenta, kt&oacute;rym jest Społeczny Komitet Odnowy Zabytk&oacute;w Krakowa, zwany dalej &bdquo;Społecznym Komitetem&rdquo;, jako dotacje celowe wspierające i uzupełniające działania właścicieli lub posiadaczy zabytk&oacute;w, zwanych dalej &bdquo;beneficjentami&rdquo;, w zakresie konserwacji i restauracji przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytk&oacute;w nieruchomych, położonych w granicach administracyjnych miasta Krakowa.<br />
2. Ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu mogą być finansowane: <br />
a) prace konserwatorskie i restauratorskie dzieł sztuki stanowiących podlegający ochronie konserwatorskiej historyczny wystr&oacute;j architektoniczny, rzeźbiarski i malarski zabytk&oacute;w nieruchomych wpisanych do rejestru zabytk&oacute;w oraz historyczne wyposażenie trwale związane z tymi obiektami, a także roboty budowlane, o ile wiążą się one bezpośrednio z działaniami rewaloryzacyjnymi w obiektach i zespołach zabytkowych wpisanych do wojew&oacute;dzkiego rejestru zabytk&oacute;w, prowadzonego przez Małopolskiego Wojew&oacute;dzkiego Konserwatora Zabytk&oacute;w w Krakowie,<br />
b) prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy pomnikach i obiektach małej architektury: a) niewielkich obiektach kultu religijnego takich jak np.: kapliczki, krzyże przydrożne, figury, b) posągach, wodotryskach i innych obiektach architektury ogrodowej, o kt&oacute;ry mowa w art. 3 ust. 3 i art. 3 ust. 4 pkt a) i b) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj.: Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z p&oacute;źn. zm.), zwanej dalej ustawą Prawo budowlane, a także przy podlegających ochronie konserwatorskiej historycznych grobach murowanych i ziemnych, o kt&oacute;rych mowa w art. 7 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 23, poz. 295 z p&oacute;źn. zm.), posiadających elementy kamieniarskie lub metalowe, niezależnie od tego, czy zostały one wpisane do rejestru zabytk&oacute;w nieruchomych jako jeden z element&oacute;w tego wpisu, czy też wpisane zostały do rejestru zabytk&oacute;w ruchomych, o ile położone są w granicach administracyjnych miasta Krakowa,<br />
c) prace konserwatorskie i restauratorskie przy zespołach zieleni komponowanej wpisanych do wojew&oacute;dzkiego rejestru zabytk&oacute;w, prowadzonego przez Małopolskiego Wojew&oacute;dzkiego Konserwatora Zabytk&oacute;w w Krakowie.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 3<br />
&nbsp;</div>
1. Dotacja z Narodowego Funduszu na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku określonym w &sect; 2 niniejszych Zasad może być udzielona na dofinansowanie nakład&oacute;w koniecznych obejmujących: <br />
a) sporządzenie niezbędnych ekspertyz technicznych i konserwatorskich,<br />
b) przeprowadzenie badań konserwatorskich, architektonicznych, historycznych lub archeologicznych, o ile są one niezbędne i pozostają w bezpośrednim związku z pracami konserwatorskimi, restauratorskimi i robotami budowlanymi w zabytku, kt&oacute;rego dotyczy dotacja,<br />
c) opracowanie niezbędnych wytycznych konserwatorskich i dokumentacji konserwatorskiej,<br />
d) opracowanie niezbędnego programu prac konserwatorskich i restauratorskich,<br />
e) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami prawa budowlanego, jeżeli pozostaje on w bezpośrednim związku z pracami konserwatorskimi, restauratorskimi i budowlanymi w zabytku, kt&oacute;rego dotyczy dotacja,<br />
f) sporządzenie projektu odtworzenia historycznej kompozycji bryły, elewacji lub wnętrza zabytku, obejmującego wyposażenie trwale związane z tymi obiektami,<br />
g) wykonanie projektu konserwacji zespołu komponowanej zieleni, konserwację i uzupełnianie zieleni,<br />
h) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku,<br />
i) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenia w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku,<br />
j) odnowienie lub uzupełnienie tynk&oacute;w i detali architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego budynku kolorystyki,<br />
k) niezbędne prace konserwatorskie i restauratorskie dzieł sztuki stanowiących podlegający ochronie konserwatorskiej historyczny wystr&oacute;j architektoniczny, rzeźbiarski i malarski zabytk&oacute;w nieruchomych wpisanych do rejestru zabytk&oacute;w oraz wyposażenie trwale związane z tymi obiektami,<br />
l) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku,<br />
m) odnowienie, całkowite odtworzenie lub modernizację stolarki drzwiowej i okiennej,<br />
n) odnowienie lub całkowite odtworzenie więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych, instalacji odgromowej,<br />
o) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i odwodnieniowej,<br />
p) uzupełnienie narys&oacute;w ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytk&oacute;w archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych,<br />
q) działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych element&oacute;w zabytkowego układu parku lub ogrodu,<br />
r) inne prace konserwatorskie i restauratorskie oraz roboty budowlane objęte pozwoleniem konserwatorskim.<br />
2. Dopuszczalne jest przyznanie dotacji z Narodowego Funduszu do zadania obejmującego swym zakresem naprawę, wymianę, modernizację i zakładanie nowych instalacji grzewczych, elektrycznych i gazowych, o ile działania te są nieodzowne ze względu na dobro zabytku w związku z charakterem objętych tym samym zadaniem prac konserwatorskich, restauratorskich i rob&oacute;t budowlanych. <br />
3. Przeznaczenie środk&oacute;w z Narodowego Funduszu na pokrycie koszt&oacute;w prac określonych w &sect; 3 ust. 1 pkt a&ndash;r i &sect; 3 ust. 2 niniejszych Zasad może nastąpić jedynie na podstawie zapisu w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa.<br />
4. Wykonanie finansowanych z Narodowego Funduszu badań archeologicznych i historycznych, prac projektowych i ekspertyz oraz wykonywanie prac budowlanych, konserwatorskich i innych finansowanych z Narodowego Funduszu nie może być powierzane tak w formie wykonawstwa bezpośredniego, jak i podwykonawstwa pracownikom Biura Społecznego Komitetu, pracownikom Małopolskiego Urzędu Wojew&oacute;dzkiego w Krakowie, zwanego dalej &bdquo;Małopolskim Urzędem Wojew&oacute;dzkim&rdquo;, małżonkom lub członkom najbliższej rodziny tych os&oacute;b, a także podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, w stosunku do kt&oacute;rych osoby te są lub były w okresie 3 lat poprzedzających zlecenie właścicielami, wsp&oacute;łwłaścicielami lub członkami organ&oacute;w zarządzających. <br />
5. Środki Narodowego Funduszu mogą być włączane we wsp&oacute;łfinansowanie realizacji program&oacute;w finansowanych z udziałem środk&oacute;w europejskich.<br />
6. Ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu nie mogą być pokrywane opłaty związane z zajęciem pasa drogowego na potrzeby realizacji zadania objętego dotacją.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 4<br />
&nbsp;</div>
1. Dotacja z Narodowego Funduszu może zostać udzielona na dofinansowanie nakład&oacute;w koniecznych na wykonanie przy zabytkach określonych w &sect; 2 niniejszych Zasad prac konserwatorskich, restauratorskich lub rob&oacute;t budowlanych, kt&oacute;re zostaną przeprowadzone w roku następującym po roku złożenia wniosku, z zastrzeżeniem zawartym w ustępie następnym. <br />
2. Dotacja, o kt&oacute;rej mowa w ustępie 1, może zostać udzielona na dofinansowania nakład&oacute;w ponoszonych w roku złożenia wniosku w przypadku:<br />
a) prac interwencyjnych wynikających z zagrożenia zabytku, <br />
b) zmiany decyzją Małopolskiego Wojew&oacute;dzkiego Konserwatora Zabytk&oacute;w w Krakowie zakresu prac konserwatorskich, restauratorskich i rob&oacute;t budowlanych w zabytku objętym aktualnie wykorzystywaną dotacją z Narodowego Funduszu, przy czym ilekroć mowa jest o Małopolskim Wojew&oacute;dzkim Konserwatorze Zabytk&oacute;w w Krakowie należy przyjąć, że w przypadku zawartego porozumienia pomiędzy Wojewodą Małopolskim a innymi organami w przedmiocie przekazania zadań i kompetencji w zakresie ochrony zabytk&oacute;w, zadania i kompetencje Małopolskiego Wojew&oacute;dzkiego Konserwatora Zabytk&oacute;w przechodzą &ndash; z wyłączeniem ograniczeń ustawowych &ndash; na właściwe organy, <br />
c) rozdysponowywania pozostałych do wykorzystania w danym roku kalendarzowym środk&oacute;w Narodowego Funduszu.<br />
3. Beneficjentowi, kt&oacute;remu nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT z tytułu danego zakupu i kt&oacute;ry w związku z tym nie może odzyskać w żaden spos&oacute;b poniesionego kosztu podatku VAT dotacja ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu udzielana jest na sfinansowanie koszt&oacute;w realizacji zadania wraz z podatkiem VAT.<br />
4. Beneficjentowi, kt&oacute;remu przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT w jakiejkolwiek wysokości lub kt&oacute;ry rezygnuje z prawa od odliczania naliczonego podatku VAT, dotacja ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu udzielana jest do kwoty netto wynagrodzenia wykonawcy prac objętych zadaniem. <br />
5. Beneficjent jest zobowiązany do zwrotu sfinansowanej w ramach zadania ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu części poniesionego podatku VAT, jeżeli zaistnieją przesłanki umożliwiające odzyskanie tego podatku przez Beneficjenta. Zwrotu należy dokonać na rachunek otwarty do obsługi Narodowego Funduszu, w&nbsp;wysokości proporcjonalnej do kwoty uzyskanej dotacji na finansowanie lub dofinansowanie kosz&oacute;w realizacji zadania w&nbsp;terminie 7 dni od dnia wpłynięcia środk&oacute;w z Urzędu Skarbowego na rachunek beneficjenta.<br />
6. Ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu nie można tworzyć fundacji na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203, z p&oacute;źn. zm.).<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 5<br />
&nbsp;</div>
1. Środki finansowe Narodowego Funduszu wydatkowane w danym roku budżetowym ujęte są przez Społeczny Komitet w rocznych planach: dochod&oacute;w i wydatk&oacute;w Narodowego Funduszu i rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa.<br />
2. Obsługę finansową Narodowego Funduszu pełni Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki w Krakowie.<br />
3. Prezydium Społecznego Komitetu może w drodze uchwały ustanowić jednoroczne lub wieloletnie programy szczeg&oacute;łowe, określające szczeg&oacute;łowe zasady przyznawania dotacji z Narodowego Funduszu na wykonanie prac w zabytkach określonego rodzaju lub położonych w określonych lokalizacjach.<br />
4. Zasady gospodarki finansowej Narodowego Funduszu określają przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240), zwanej dalej ustawą o finansach publicznych, ustawy budżetowej na dany rok, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zam&oacute;wień publicznych (tj.: Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z p&oacute;źn. zm.), zwanej dalej ustawą Prawo zam&oacute;wień publicznych, ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytk&oacute;w i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z p&oacute;źn. zm.), zwanej dalej ustawą o ochronie zabytk&oacute;w i opiece nad zabytkami, ustawy o Narodowym Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa i inne właściwe przepisy prawa.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 6<br />
&nbsp;</div>
1. Dotacja z Narodowego Funduszu nie może być wykorzystana na pokrycie wydatk&oacute;w poniesionych przed podpisaniem regulującej zakres, spos&oacute;b i okres wykorzystania dotacji umowy o dotację między Małopolskim Urzędem Wojew&oacute;dzkim w Krakowie a beneficjentem przyznanej przez Społeczny Komitet dotacji.<br />
2. W przypadku nieuzyskania przez beneficjenta dotacji pozwolenia konserwatorskiego o kt&oacute;rym mowa w art. 36 ust. 1 pkt 10) ustawy o ochronie zabytk&oacute;w i opiece nad zabytkami, jak r&oacute;wnież w razie pisemnego stwierdzenia przez organ władzy konserwatorskiej niezgodnego z wydanym pozwoleniem w trybie art. 36 ust. 1 pkt 10) tej ustawy umieszczania na zabytku wpisanym do rejestru urządzeń technicznych, tablic, reklam oraz napis&oacute;w w okresie trwania inwestycji lub w okresie 5 lat od jej zakończenia, Przewodniczący Społecznego Komitetu może wprowadzić do czasu usunięcia powyższych naruszeń zakaz ubiegania się przez właściciela lub posiadacza obiektu zabytkowego o dotację celową z Narodowego Funduszu. Ponadto uchwałą Prezydium Społecznego Komitetu udzielona dotacja może w tym okresie zostać cofnięta. <br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 7</div>
<br />
Beneficjent dotacji przedkłada Małopolskiemu Urzędowi Wojew&oacute;dzkiemu w Krakowie sprawozdanie końcowe z wykonania zadania na obowiązującym formularzu, w terminie do 15 stycznia roku następnego. W sprawozdaniu zawarta powinna być informacja o wysokości wszystkich poniesionych nakład&oacute;w&nbsp; na prace konserwatorskie, restauratorskie i budowlane w obiekcie objętym dotacją z Narodowego Funduszu, celem zebrania informacji o zaawansowaniu realizacji cel&oacute;w określonych w ustawie o Narodowym Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 8<br />
&nbsp;</div>
Uczestnictwo ekspert&oacute;w, biegłych, rzeczoznawc&oacute;w i innych specjalist&oacute;w, posiadających wiadomości specjalne z danej dziedziny w pracach komisji tworzonych przez Społeczny Komitet nie jest wynagradzane ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”><strong>Rozdział II: Roczny plan finansowy Narodowego Funduszu</strong></div>
<div style=”text-align: center”>&sect; 9<br />
&nbsp;</div>
1. Roczny plan finansowy Narodowego Funduszu, uchwalany przez Prezydium Społecznego Komitetu obejmuje:&nbsp;<br />
1) w części zawierającej dochody:<br />
a) środki uzyskane w drodze zbi&oacute;rek publicznych, darowizn i zapis&oacute;w os&oacute;b fizycznych i prawnych, w tym także fundacji i stowarzyszeń, <br />
b) dotację z budżetu państwa,<br />
c) niewykorzystane z roku ubiegłego środki finansowe wykazane na stanie konta na koniec roku kalendarzowego zmniejszone o zobowiązania wynikające z realizacji planu roku poprzedniego oraz zatrzymane zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania umowy, <br />
d) zwroty przez właścicieli kwot wydatkowanych na rewaloryzację zabytk&oacute;w z Narodowego Funduszu na podstawie um&oacute;w notarialnych, decyzji administracyjnych, zawiadomień, porozumień i orzeczeń sądowych, <br />
e) odsetki od środk&oacute;w zgromadzonych na rachunkach bankowych, <br />
f) środki pozyskiwane z innych źr&oacute;deł;<br />
2) w części zawierającej wydatki:<br />
a) finansowanie zadań ujętych w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa zatwierdzonym przez Zebranie Plenarne Społecznego Komitetu,<br />
b) planowany stan środk&oacute;w na koncie Narodowego Funduszu na dzień 31&nbsp;grudnia roku objętego planem.<br />
2. W rocznym planie finansowym Narodowego Funduszu mogą być dokonywane zmiany polegające na zwiększeniu prognozowanych przychod&oacute;w i odpowiednio koszt&oacute;w, pod warunkiem, że nie powodują one zwiększenia dotacji z budżetu państwa.<br />
3. Zamieszczenie w rocznym planie dochod&oacute;w i wydatk&oacute;w Narodowego Funduszu lub w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa wydatk&oacute;w na określone cele nie stanowi podstawy roszczeń os&oacute;b trzecich wobec Narodowego Funduszu, Społecznego Komitetu lub Skarbu Państwa. <br />
<br />
<div style=”text-align: center”><strong>Rozdział III: Roczny plan rzeczowo-finansowy odnowy zabytk&oacute;w Krakowa</strong><br />
&nbsp;</div>
<div style=”text-align: center”>&sect; 10<br />
&nbsp;</div>
1. Roczny plan rzeczowo-finansowy odnowy zabytk&oacute;w Krakowa, uchwalany przez Zebranie Plenarne Społecznego Komitetu, będącego ustawowym dysponentem środk&oacute;w Narodowego Funduszu obejmuje:<br />
a) numer porządkowy przypisany dotacji,<br />
b) nazwę obiektu, w kt&oacute;rym realizowane będą prace objęte dotacją, wraz z oznaczeniem numeru, pod kt&oacute;rym dany obiekt figuruje w rejestrze zabytk&oacute;w,<br />
c) nazwę beneficjenta dotacji,<br />
d) nazwę i zakres rzeczowy zadania objętego dotacją,<br />
e) wysokość dotacji w chwili uchwalania planu.<br />
2. Roczny plan rzeczowo-finansowy odnowy zabytk&oacute;w Krakowa tworzony jest na podstawie wniosk&oacute;w złożonych przez właścicieli lub posiadaczy zabytk&oacute;w określonych w &sect; 2 niniejszych Zasad.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 11<br />
&nbsp;</div>
1. Wnioski składane są na obowiązującym formularzu przez właścicieli lub posiadaczy zabytk&oacute;w określonych w &sect; 2 niniejszych Zasad, a także przez ich pełnomocnik&oacute;w, w terminie do 15 lipca roku poprzedzającego rok przyznania dotacji, w Biurze Społecznego Komitetu, kt&oacute;re sprawdza prawidłowość wypełnienia, kompletność i terminowość złożenia wniosk&oacute;w. <br />
2. Wnioski nie zawierające załącznik&oacute;w określonych w &sect; 11 ust. 5 pkt a&ndash;e niniejszych Zasad Biuro Społecznego Komitetu zwraca wnioskodawcom bez rozpatrzenia.<br />
3. Biuro Społecznego Komitetu wzywa wnioskodawc&oacute;w, kt&oacute;rzy złożyli wnioski nieprawidłowo wypełnione lub niekompletne do dokonania sprostowania lub uzupełnienia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania pod rygorem zwrotu wniosku bez rozpatrzenia, z zastrzeżeniem zawartym w punkcie poprzednim.<br />
4. Wniosek o przyznanie dotacji celowej z Narodowego Funduszu składany jest osobno dla każdego zadania i zawiera: <br />
a) dane własne wnioskodawcy, obejmujące imię, nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedzibę i adres jednostki organizacyjnej będącej wnioskodawcą, numer telefonu, adres do korespondencji, gdy jest on inny niż zamieszkania lub siedziby, pocztę elektroniczną, a także nr konta bankowego ze wskazaniem banku, w kt&oacute;rym konto to jest prowadzone,<br />
b) informację o lokalizacji zabytku i jego numerze w rejestrze zabytk&oacute;w,<br />
c) informację o charakterze tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku,<br />
d) szczeg&oacute;łowe określenie zakresu rzeczowego zadania objętego wnioskowaną dotacją,<br />
e) określenie wysokości dotacji, o kt&oacute;rą ubiega się wnioskodawca, wraz z określeniem proponowanego udziału procentowego wnioskowanej dotacji w og&oacute;lnych kosztach objętego dotacją zakresu prac,<br />
f) wskazanie źr&oacute;dła pochodzenia środk&oacute;w służących pokryciu koszt&oacute;w inwestycji w części nieobjętej dotacją, <br />
g) zestawienie wydatk&oacute;w poniesionych przez ostatnie 36 miesięcy do chwili składania&nbsp;&nbsp; wniosku dokumentujące nakłady własne z podaniem numeru faktury lub rachunku, daty jego wystawienia, przedmiotu sprzedaży według opisu na fakturze lub rachunku oraz wystawcy dokumentu. W zestawieniu&nbsp; wnioskodawcy mogą wykazać wydatki w cenach brutto poniesione na realizację w obiekcie zabytkowym, kt&oacute;rego dotyczy zadanie objęte dotacją, badań i prac w zakresach rzeczowych odpowiadających zakresom wymienionym w &sect; 3 ust. 1 pkt a&ndash;r i &sect; 3 ust. 2 niniejszych Zasad, o ile badania i prace zostały przeprowadzone lub są aktualnie legalnie wykonywane w oparciu o podlegające wykonaniu zezwolenia i pozwolenia właściwych organ&oacute;w administracji publicznej,<br />
h) oświadczenia o braku możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT,<br />
i) informację, czy wnioskodawca ubiega się o przyznanie innych dotacji ze środk&oacute;w publicznych na prace przy zabytku w roku objętym wnioskiem, <br />
j) informację o posiadanych pozwoleniach niezbędnych do przeprowadzenia prac przy zabytku lub o bieżącym stanie postępowania o ich wydanie,<br />
k) informację o posiadanych projektach, programach konserwatorskich i ekspertyzach związanych z realizacją zadania,<br />
l) informację o planowanym terminie zakończenia prac objętych wnioskiem o finansowanie w całości lub wsp&oacute;łfinansowanie ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu,<br />
m) w przypadku, gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą oświadczenie o zamiarze wyłączenia w przyszłej umowie o udzielenie dotacji w razie jej przyznania jawności ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa, dotyczącą informacji technicznych, technologicznych, organizacyjnych przedsiębiorstwa lub innych posiadających wartość gospodarczą, w rozumieniu przepis&oacute;w o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do kt&oacute;rych przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich w tajemnicy, lub w przypadku gdy jednostka sektora finans&oacute;w publicznych wykaże, że informacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa z uwagi na to, że wymaga tego istotny interes publiczny lub ważny interes państwa,<br />
n)&nbsp; oświadczenie o gotowości wydatkowania dotacji celowej zgodnie z jej przeznaczeniem i zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującymi wykonanie zadania w spos&oacute;b efektywny, oszczędny i terminowy,<br />
o) określenie proponowanego przez wnioskodawcę trybu wyboru wykonawcy prac gwarantującego zachowanie zasady konkurencyjności.<br />
5. Wymagane załączniki do wniosku stanowią:<br />
a) ostateczna decyzja o wpisie obiektu do rejestru zabytk&oacute;w lub jej uwierzytelniona urzędowo kopia, <br />
b) aktualny wyciąg z ksiąg wieczystych, a w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem także dokument ustanawiający tytuł do władania nieruchomością,<br />
c) dokument poświadczający umocowanie prawne osoby lub os&oacute;b podpisujących wniosek do reprezentowania wnioskodawcy,<br />
d) fotograficzna dokumentacja stanu zachowania zabytku w części objętej zadaniem, kt&oacute;rego dotyczyć ma dotacja, w postaci nie więcej niż 20 zdjęć w zapisie cyfrowym,<br />
e) kosztorys inwestorski zadania, kt&oacute;rego ma dotyczyć dotacja, a w przypadku, gdy zadanie to stanowi część inwestycji o szerszym zakresie rzeczowym &ndash; wyciąg z kosztorysu obejmujący zamknięty pod względem rzeczowym zakres prac lub rodzaj rob&oacute;t mający stanowić zadanie,<br />
f) uwierzytelnione urzędowo kopie ważnych pozwoleń na budowę i pozwoleń&nbsp;&nbsp;&nbsp; konserwatorskich niezbędnych do realizacji zadania, kt&oacute;rych dotyczyć ma dotacja, o ile wnioskodawca posiada takie pozwolenia w chwili składania wniosku.<br />
6. Po sporządzeniu przez Społeczny Komitet wstępnej listy zadań przewidzianych do ujęcia w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa wraz z listą rezerwową, wnioskodawcy, kt&oacute;rych wnioski zostały zakwalifikowane na jedną z wyżej wymienionych list, a kt&oacute;rzy nie przedstawili ważnych pozwoleń jako załącznik&oacute;w do wniosku o przyznanie dotacji celowej z Narodowego Funduszu, zobowiązani są najp&oacute;źniej do 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania dotacji przedstawić:<br />
a) w przypadku zadań nie obejmujących rob&oacute;t budowlanych ważne pozwolenie konserwatorskie, a w razie braku ważnego pozwolenia konserwatorskiego &ndash; postanowienie zatwierdzające pod względem konserwatorskim program prac konserwatorskich&nbsp; stanowiący podstawę ubiegania się o wydanie pozwolenia&nbsp; konserwatorskiego lub poświadczenie wystąpienia z wnioskiem o wydanie takiego postanowienia,<br />
b) w przypadku zadań obejmujących roboty budowlane ważne pozwolenie konserwatorskie i ważne pozwolenie na budowę, a w razie braku ważnego pozwolenia na budowę &ndash; ważne pozwolenie konserwatorskie lub postanowienie&nbsp; zatwierdzające pod względem konserwatorskim program prac konserwatorskich&nbsp; lub projekt budowlany stanowiący&nbsp; podstawę ubiegania się o wydanie pozwolenia&nbsp; konserwatorskiego; <br />
7. Zadania umieszczone na wstępnej liście zadań przewidzianych do ujęcia w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa, kt&oacute;rych wnioskodawcy nie spełnili warunku określonego w ustępie poprzednim, nie są ujmowane w rocznym planie finansowo-rzeczowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa. W ich miejsce do projektu planu rzeczowo-finansowego odnowy zabytk&oacute;w Krakowa wprowadza się w miarę możliwości finansowych Narodowego Funduszu zadania ujęte na liście rezerwowej, kt&oacute;rych wnioskodawcy spełnili warunek określony w ustępie poprzednim. <br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 12<br />
&nbsp;</div>
1. Przygotowanie rocznego planu rzeczowego-finansowego odnowy zabytk&oacute;w Krakowa opiera się na następujących zasadach:<br />
a) Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki, przy udziale wyznaczonych przez Przewodniczącego Społecznego Komitetu członk&oacute;w Społecznego Komitetu i Dyrektora Biura Społecznego Komitetu przygotowuje materiały do rocznego planu rzeczowo-finansowego odnowy zabytk&oacute;w Krakowa na podstawie projektu budżetu państwa i prognozy pozostałych dochod&oacute;w Narodowego Funduszu oraz na podstawie wniosk&oacute;w o przyznanie dotacji przyjętych przez Biuro Społecznego Komitetu. W materiałach do planu Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki zawiera analizę zadań objętych wnioskami pod kątem zapewnienia ciągłości prac rozpoczętych w poprzednich okresach i stanu przygotowania prac projektowych i realizacyjnych, a także uściślenia zakresu rzeczowego i finansowego zadań w oparciu o załączone do wniosk&oacute;w kosztorysy inwestorskie i inne dokumenty przekazane przez wnioskodawc&oacute;w;<br />
b) Biuro Społecznego Komitetu przedstawia opracowane przez Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki materiały komisjom problemowym Społecznego Komitetu do zaopiniowania;<br />
c) opiniując materiały do rocznego planu rzeczowo-finansowego odnowy zabytk&oacute;w Krakowa Komisja Programowania i Oceny Realizacji Społecznego Komitetu ocenia trafność propozycji wyboru obiekt&oacute;w do rewaloryzacji, określenia zakres&oacute;w prac remontowo-konserwatorskich w tych obiektach i wysokości dotacji, kierując się następującymi kryteriami :<br />
&ndash; zabytkową i historyczną wartością obiektu oraz znaczeniem dla kultury narodowej,<br />
&ndash; autentyzmem zabytkowej substancji i konstrukcji oraz wyposażeniem,<br />
&ndash; lokalizacją obiektu, przy czym pierwszeństwo mają obiekty na obszarze uznanym za pomnik historii, <br />
&ndash; stanem zachowania, przy czym priorytet mają zabytki szczeg&oacute;lnie zagrożone, <br />
&ndash; wartością społeczną obiektu wyrażającą się w pełnionej funkcji, przy czym priorytet mają obiekty zabytkowe służące nauce, kulturze, edukacji i ochronie zdrowia, <br />
&ndash; możliwością wsp&oacute;łpracy z wnioskodawcą, przyznając preferencje dla tych, kt&oacute;rzy są przygotowani do realizacji zadania oraz wnoszą do prac konserwatorskich, restauratorskich i budowlanych znaczący wkład finansowy ze swej strony,<br />
&ndash; w uzasadnionych przypadkach także zgodnością wniosku z założeniami szczeg&oacute;łowych program&oacute;w jednorocznych lub wieloletnich Społecznego Komitetu;<br />
d) opiniując materiały do rocznego planu Komisja Finansowa Społecznego Komitetu ocenia:<br />
&ndash; spos&oacute;b zbilansowania prognozowanych dochod&oacute;w z wydatkami,<br />
&ndash; zgodność przewidywanych wydatk&oacute;w z przepisami ustawy o finansach publicznych i niniejszymi Zasadami; <br />
e) opiniując materiały do planu rocznego Komisja Prawno-Organizacyjna Społecznego Komitetu: <br />
&ndash; stwierdza zgodność przedstawionych kierunk&oacute;w dochod&oacute;w i wydatk&oacute;w z obowiązującymi przepisami, a w szczeg&oacute;lności z ustawą o Narodowym Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa, <br />
&ndash; ocenia spełnienie przez wnioskodawc&oacute;w wnioskujących o przyznanie dotacji bezzwrotnej właściwych kryteri&oacute;w;<br />
f) po uzyskaniu opinii wyżej wymienionych komisji problemowych Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki w Krakowie opracowuje zbilansowany ze środkami finansowymi projekt rocznego planu rzeczowo-finansowego odnowy zabytk&oacute;w Krakowa, kt&oacute;ry przedstawia do rozpatrzenia Prezydium Społecznego Komitetu;<br />
g) Prezydium Społecznego Komitetu po stwierdzeniu zgodności zaproponowanych w projekcie zadań z programem ideowym Społecznego Komitetu i po zasięgnięciu opinii komisji problemowych Społecznego Komitetu, opinii Małopolskiego Wojew&oacute;dzkiego Konserwatora Zabytk&oacute;w w Krakowie przedkłada projekt rocznego planu rzeczowo-finansowego odnowy zabytk&oacute;w Krakowa&nbsp; Zebraniu Plenarnemu Społecznego Komitetu celem jego uchwalenia.<br />
2. Społeczny Komitet sprawuje kontrolę nad całością gospodarki finansowej Narodowego Funduszu i ocenia przebieg wykonania zadań oraz dochod&oacute;w i wydatk&oacute;w, w tym wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu państwa, oraz podejmuje w razie potrzeby działania zmierzające do prawidłowego wykonania planu odnowy zabytk&oacute;w Krakowa. Materiały do oceny przygotowuje Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki.<br />
3. Nie wykorzystane kwoty dotacji z niezrealizowanych w całości lub części zadań ujęte w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa wygasają z dniem zamknięcia roku budżetowego.<br />
<div style=”text-align: center”><br />
<strong>Rozdział IV: Dotacje <br />
</strong><br />
&sect; 13<br />
&nbsp;</div>
1. Dotacje mogą być przyznawane każdemu na zadanie realizowane w obiekcie nieruchomym wpisanym do rejestru zabytk&oacute;w, o ile posiada tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu.<br />
2. Dotacja jest przyznawana w wysokości do 100% nakład&oacute;w koniecznych na całość lub część zadania objętego dotacją. <br />
3. Warunkiem zawarcia umowy o udzielenie dotacji jest przedłożenie Małopolskiemu Urzędowi Wojew&oacute;dzkiemu w Krakowie przez beneficjenta dotacji:<br />
a) aktualnego wyciągu z ksiąg wieczystych, a w przypadku, gdy nie jest on właścicielem także tytułu do władania nieruchomością,<br />
b) oświadczenia wnioskodawcy o zgodności treści tych dokument&oacute;w z istniejącym stanem faktycznym,<br />
c) kompletu ostatecznych lub wykonalnych pozwoleń niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania objętego dotacją, a w przypadku beneficjent&oacute;w, kt&oacute;rzy przed zawarciem umowy o dotację nie uzyskali kompletu ostatecznych lub wykonalnych pozwoleń niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania objętego dotacją &ndash; pozwolenia konserwatorskiego lub postanowienia zatwierdzającego pod względem konserwatorskim program prac konserwatorskich lub projekt&nbsp; budowlany stanowiący podstawę ubiegania się o wydanie pozwolenia&nbsp; konserwatorskiego.<br />
d)&nbsp;&nbsp; oświadczenia o braku możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT.<br />
4. Wszelkie opłaty związane z uzyskaniem przedkładanych dokument&oacute;w ponosi beneficjent dotacji.<br />
5. Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki w stosunku do zadań, na realizację kt&oacute;rych zostały przyznane przez Społeczny Komitet środki z Narodowego Funduszu, udzielając dotacji celowej, zawiera umowę określającą zasady udzielania lub rozliczania tej dotacji, kt&oacute;ra określa w szczeg&oacute;lności:<br />
a) nazwę zadania i jego szczeg&oacute;łowy opis, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana (lokalizacja i zakres prac objętych zadaniem) i termin jego wykonania, <br />
b) przywołanie właściwej uchwały Społecznego Komitetu jako ustawowego dysponenta Narodowego Funduszu, na podstawie kt&oacute;rej została przyznana dotacja celowa,<br />
c)&nbsp; limit udzielonej dotacji odpowiadający wysokości dotacji określonej w rocznym planie rzeczowo-finansowym odnowy zabytk&oacute;w Krakowa, z zastrzeżeniem uściślenia wysokości dotacji w trybie określonym w &sect; 13 ust. 6 i z uwzględnieniem treści&nbsp; &sect; 4 ust. 3 niniejszych Zasad,<br />
d) zobowiązanie beneficjenta do przedstawiania Małopolskiemu Urzędowi Wojew&oacute;dzkiemu w cyklu miesięcznym informacji o przebiegu przygotowania inwestycji w okresie poprzedzającym zakończenie procedury wyboru wykonawcy prac objętych zadaniem będącym przedmiotem dotacji, a po rozpoczęciu inwestycji &ndash; informacji o stopniu zaawansowania realizacji zadania,<br />
e) zobowiązanie beneficjenta do zakończenia procedury wyboru wykonawcy prac objętych zadaniem będącym przedmiotem dotacji w terminie do 30 czerwca danego roku budżetowego, pod rygorem możliwości ograniczenia wysokości udzielonej dotacji lub cofnięcia decyzji o jej przyznaniu przez Społeczny Komitet na wniosek Małopolskiego Urzędu Wojew&oacute;dzkiego, <br />
f) termin wykorzystania dotacji, rozumiany jako termin złożenia przez beneficjenta w Małopolskim Urzędzie Wojew&oacute;dzkim końcowego wniosku o wypłatę dotacji, nie dłuższy niż do dnia 15 listopada danego roku budżetowego z możliwością jednokrotnego przedłużenia na uzasadniony wniosek beneficjenta nie p&oacute;źniej niż do 15 grudnia danego roku budżetowego, <br />
g) zobowiązanie beneficjenta do zapewnienia wymaganego przepisami prawa nadzoru realizowanych przez wykonawcę prac przez osoby spełniające warunki określone w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 156 poz. 1118 z p&oacute;źn. zm.) i rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, rob&oacute;t budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytk&oacute;w oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytk&oacute;w ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579),<br />
h) gwarancję beneficjenta dokonania wyboru wykonawcy prac objętych zadaniem będącym przedmiotem dotacji z zachowaniem zasad r&oacute;wnego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości zgodnie z wytycznymi opracowanymi przez Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki,<br />
i) zobowiązanie beneficjenta do przekazania w celach archiwalnych Małopolskiemu Urzędowi Wojew&oacute;dzkiemu jednego egzemplarza dokumentacji konserwatorskiej dotyczącej realizacji prac zrealizowanych z udziałem środk&oacute;w pochodzących z udzielonej mu dotacji &ndash; w terminie 3 miesięcy od ich zakończenia, <br />
j) zobowiązanie beneficjenta do dostarczenia pisemnego oświadczenia autor&oacute;w dokumentacji, o kt&oacute;rej mowa wyżej, o przekazaniu na rzecz Małopolskiego Urzędu Wojew&oacute;dzkiego prawa do nieodpłatnego przetwarzania, reprodukowania i rozpowszechniania całości lub części dokumentacji na wszystkich polach eksploatacji przez pełny okres ochrony autorskich praw majątkowych, <br />
k) zobowiązanie beneficjenta do przestrzegania Regulaminu działań w zakresie informacji o wykorzystaniu środk&oacute;w Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa (Uchwała Prezydium SKOZK Nr 11/2007 z dnia 5 lipca 2007 r., z p&oacute;źn. zm.),<br />
l) pouczenie prawne dotyczące przypadk&oacute;w i zasad zwrotu udzielonej dotacji,<br />
m) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji, nie dłuższy niż 15 dni od określonego w umowie dnia wykonania zadania,<br />
n) tryb kontroli wykonania zadania.<br />
6. Ostateczna kwota dotacji na realizację zadania nie przekraczająca limitu, o kt&oacute;rym mowa w &sect; 13 ust. 5 pkt c) niniejszych Zasad, ustalana jest na podstawie zawartej przez beneficjenta z wykonawcą prac umowy o wykonanie zadania, kt&oacute;rego dotyczy dotacja, a w przypadku zawarcia przez beneficjenta z wykonawcą prac umowy o realizację prac wykraczających zakresem poza zadanie &ndash; na podstawie tejże umowy i przedstawionego przez beneficjenta wyciągu z kosztorysu ofertowego wykonawcy zawierającego zakres prac objętych zadaniem, kt&oacute;rego dotyczy dotacja, z uwzględnieniem treści &sect; 4 ust. 3 niniejszych Zasad.<br />
7. W przypadku wystąpienia niezależnych od beneficjenta okoliczności powodujących konieczność wprowadzenia zmian w realizacji prac objętych zadaniem w ich zakresie rzeczowym lub asortymencie beneficjent zobowiązany jest do poinformowania o tym na piśmie Małopolskiego Urzędu Wojew&oacute;dzkiego i uzyskania akceptacji Społecznego Komitetu pod rygorem cofnięcia decyzji o przyznaniu dotacji. <br />
8. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania przez wykonawcę prac w roku realizacji zadania rob&oacute;t dodatkowych, kt&oacute;rych nie dało się przewidzieć, a kt&oacute;rych wykonanie warunkować będzie poprawność realizacji prac objętych zadaniem, zasadność i zakres prac dodatkowych winna być potwierdzona przez organ władzy konserwatorskiej, a koszty rob&oacute;t dodatkowych pokrywa beneficjent ze środk&oacute;w własnych, o ile Społeczny Komitet nie podejmie na wniosek beneficjenta decyzji o zwiększeniu limitu dotacji na realizację zadania.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”>&sect; 14<br />
&nbsp;</div>
1. Dotacje wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia powyższych okoliczności albo wykonane niezgodnie z przeznaczeniem dotacji skutkuje odmową zapłaty przez Małopolski Urząd Wojew&oacute;dzki i odsyłaniem faktury beneficjentowi, kt&oacute;ry będzie ją w&oacute;wczas musiał zapłacić z własnych środk&oacute;w. <br />
2. W przypadku niedokonania zwrotu dotacji w terminie, o kt&oacute;rym mowa w ust. 1 Wojewoda Małopolski w Krakowie wydaje decyzję administracyjną określającą kwotę przypadającą do zwrotu i termin, od kt&oacute;rego nalicza się odsetki.<br />
3. Od wydanej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie do Ministra Finans&oacute;w.<br />
4. Do egzekucji należności, o kt&oacute;rych mowa w ust. 1 mają zastosowanie przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.<br />
5. Dotacjami pobranymi w nadmiernej wysokości są dotacje otrzymane w wysokości wyższej niż niezbędna na dofinansowanie lub finansowanie dotowanego zadania, a dotacjami nienależnymi są dotacje przyznane bez podstawy prawnej. <br />
6. Zwrotowi podlega ta część dotacji, kt&oacute;ra została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, nienależnie udzielona lub pobrana w nadmiernej wysokości.<br />
<br />
<div style=”text-align: center”><strong>Rozdział V: Przepisy przejściowe i końcowe<br />
</strong><br />
&sect; 15<br />
&nbsp;</div>
1. Niniejsze Zasady wchodzą w życie z dniem 27 kwietnia 2010 r. i z tym dniem tracą moc obowiązującą Zasady finansowania prac w obiektach zabytkowych finansowanych ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa przyjęte uchwałą Prezydium SKOZK Nr 9/2001 z dnia 4 grudnia 2001 r. z p&oacute;źniejszymi zmianami i Zasady finansowania prac w obiektach zabytkowych finansowanych ze środk&oacute;w Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytk&oacute;w Krakowa przyjęte uchwałą Prezydium SKOZK Nr 13/2009 z dnia 15 grudnia 2009 r. z p&oacute;źn. zm.<br />
2. Wnioski o przyznanie dotacji z Narodowego Funduszu w roku 2011 składa się do dnia 30 września 2010 roku. <br />
3. Termin przedstawienia dokument&oacute;w, o kt&oacute;rych mowa w &sect; 11 pkt 6, w przypadku podmiot&oacute;w wnioskujących o przyznanie dotacji z Narodowego Funduszu w roku 2011 upływa 15 stycznia 2011 roku.<br />
4. Do spraw wszczętych przed wejściem w życie niniejszych zasadach stosuje się zasady dotychczasowe. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />








  • ul. Kanonicza 24, 31-002 Kraków
  • +48 12 422 69 99, +48 12 422 53 99
  • biuro@skozk.krakow.pl

  • Biuro czynne od poniedziałku do piątku
    08:00 - 16:00
O SKOZK | Źródła finansowania | Akty prawne | Formularze wniosków | Deklaracja dostępności | Kontakt |
© 2022 Społeczny Komitet Odnowy Zabytków Krakowa. All Rights Reserved. Virtual Arts Polska