Renesansowe malowidła zachowały się w zaledwie kilku świątyniach Krakowa. Najnowsze odkrycia konserwatorów wskazują, że do tej grupy należy dodać gotycki kościół Bożego Ciała na Kazimierzu.
Na szesnastowieczne malowidła konserwatorzy natrafili we wnękach okiennych prezbiterium i na sklepieniu nad ołtarzem głównym. Szczególnie interesujące są te ostatnie. Odkryte na sklepieniu malowidła przedstawiają motywy roślinne w kolorach zielonym i niebieskim, urozmaicone biegnącymi wzdłuż żeber czerwonymi wzorami. Polichromie we wnękach okiennych pokazują z kolei dekoracje kwiatowe i tzw. rollwerki, fantazyjnie zawijane pasy.
Historycy sztuki zwracają uwagę na wysoki poziom artystyczny malowideł i ich podobieństwo do dzieł Stanisława Samostrzelnika (ok. 1480–1541) – najwybitniejszego malarza polskiego renesansu. Samostrzelnik, mnich z podkrakowskiej Mogiły, jest autorem m.in. bogatej dekoracji malarskiej w prezbiterium i transepcie kościoła mogilskich Cystersów. Choć wiele wskazuje, że był on również twórcą polichromii odkrytych w kościele Bożego Ciała, na ostateczne wyniki badań historyków sztuki trzeba będzie jeszcze poczekać.
Malowidła odkryto w trakcie prac przy monumentalnym siedemnastowiecznym ołtarzu głównym i remontu konserwatorskiego jego najbliższego otoczenia. Społeczny Komitet Odnowy Zabytków Krakowa przeznaczył na to zadanie 750 tys. zł.
Kościół Bożego Ciała został wzniesiony z fundacji Kazimierza Wielkiego około roku 1340. To jedna z największych gotyckich budowli Krakowa. Od początku XV wieku świątynia należy do zakonu kanoników regularnych laterańskich.